15 Juni 2010

I lördags va iväg i målilla på kvällen på traktorpulling. Det va jag, Fredrik, Leo och Jimmy. Leo tyckte det va roligt och va hur snäll som helst. Vi åkte hem vid lite över tio och Leo somnade nästan direkt i bilen =)

I söndags vaknade han vid åtta och ville upp och det va lika bra att stiga upp och sätta fart =)
Vi åt frukost och packade lite vi skulle ha med oss bort till lokalen. Leo fick även öppna 3 presenter här hemma. Han fick 1 findus nalle =) Snacka om att lyckan va stor =) och så fick han penslar till vattenfärgen och en bok, här kommer polisbilen.
Vid lite över nio stack vi bort till lokalen och kollade vad som fanns där. Typ inget mer än stolar och bord.. Och riktigt dåligt städat va riktigt äckligt!!!
Sen bort till affären för att köpa glass. Och sen hem och fixa tårtor och försöka få Leo och somna men han vägrade.
Vid ett kom mamma, Sanna, Joel, kenny, Cilla och morfar. Vi åkte bort till lokalen och dom hjälpte mig blåsa ballonger och hänga upp och fixa fram allt som skulle fram. Vid två tiden hade alla kommit och strax där efter började jag duka fram frallorna och pålägget. Efter det blev det tårta och glass och sen fick Leo öppna sina presenter.

Leos 2 års presenter:

Patrik: Legobil

Robert & Maja: Vattenpistol

Ronny: Traktor & bil

Fam Isenberg & fam Leion/Hansson: Bolibomparyggsäck, och boken här kommer polishelikoptern

Simon & Veronika: En liten uppblåsbar båt som såg ut som blixten ut filmen cars

Sonja: Modellflyg & 100kr

Farmor, farfar & Ozzy: Trehjuling, tröja, shorts och hatt

Nisse: 400kr i fonder

Birgit & Göte: 200kr

Fam Anerland & Börje(min morfar); Skottkärra med sandlådeleksaker, Keps med Blixten, Pool, Hoppboll, Badcape med polis på, Såpbubblor, 1 par byxor(chinos), 2 randiga tröjor med Blixten på(en röd/svart & en blå/svart), 2 t-shirts med Blixten på (en röd/svart och en vit/grå), En tjockare tröja, Frisbee

Joel: Biltransport (1 lastbil och 3 eller 4 små bilar)

Av mig och Fredrik fick han: Boken här kommer polisbilen, penslar, Findus, Gödningsspridare till traktorn, kultivator till traktorn, badlakan med Rorri racerbil, En stor jätte mjuk filt med alla figurerna från filmen cars, Lera och så fick han 1 par häftiga skor.


Efter alla presenter va öppnade började folk åka hem. Fredrik åkte hem med Leo för han va jätte trött. Mamma, Sanna, Joel, Kenny och Cilla stannade kvar och hjälpte mig städa! TACK!! Väldigt snällt av er =)
Sen efter det en snabb runda till lekplatsen och sen hem. När jag kom hem strax efter sex sov Leo som en liten gris. Han av så trött!

Igår vaknade Leo vid halv sju och fick syn på alla sina nya leksaker. Han skulle inte gå till dagis =) Jag gjorde min sista dag som praktikant igår! Det fick jag ett presentkort på 500kr!! Trodde jag inte. Cilla och Hasse berättade även hur nöjda dom va med mig och så =) Roligt att höra!
När jag kom hem vid lite över fyra fick jag ett ryck så jag putsade alla fönster. Sen bäddade jag rent i sängarna sprejade även på madrassrengöring på allt och hängde ut på balkongen en stund.

Idag vaknade Leo vid lite innan sju. Vi gick upp och fixade lite. Leo skulle gått till dagis vid 11:20 idag men dom ringde precis och frågade om han kunde komma 9:15 istället för dom skulle ha avslutningsfest och även fira Leo som fyllt år.
Jag ska jobba 13-18 idag. Och imorgon 8-14 =)

Nu vill Leo att jag leker med honom så är väl bäst jag gör det en stund innan vi ska gå till dagis








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0