30 November 2009

Lite om helgen:

I fredags åkte vi till vislanda vid lite över tre. Jag, mamma och Sanna va på en hudvårds grej. Väldigt intressant faktiskt! Det började vid fyra och va sluta vid halv sju typ. Vi gick hem till mamma och dom och fikade. Vi mötte upp Simon, Ronny, Nina och Isabella utanför Ninas! Vi åkte in mot Alvesta och Simon tittade på någon bil. Sen blev det Växjö och McDonalds. Där mötte vi Stefan och Måns. Väldigt trevligt i alla fall. Va hemma vid halv elva tiden. Tittade på utröstningen av idol sen blev det sängen.

Vi steg upp klockan halv åtta på lördagen. Vi åt lite frukost och myste lite. Vid halv nio åkte vi ut till Ormesberga och va där till klockan två. Då åkte vi hem och duschade och gjorde oss klara för att vara i moheda kyrka klockan 16:00. Lilla Emma döptes. När det va klart åkte vi till Ormesberga församlingshem (där va vi efter Leos hade döpts) där åt vi lite mat och firade även Adam som fyller 4 på söndag. Leo busade en massa med kusinerna! Vid kvart i åtta åkte vi hem till Fredriks föräldrar. Ronny kom. Leo fick sin välling sen sövde Fredrik honom och sen åkte vi hem. Hemma satt vi och tog några öl och tittade på Bäst of Dag-Otto. Blev sängen vid halv elva.

Igår steg jag upp vid halv sex när klockan ringde. Jag försökte få liv i Fredrik och Ronny. Jag satte på kaffe och dukade fram frukost vid kvart isex steg grabbarna upp och åt. Vid tjugo över sex kom vi iväg. Vi kom fram till ullared vid ca tjugo över åtta. Gick in och började handla. Va inte så mycket folk som jag hade väntat mig att det skulle vara. Men visst nere vid leksakerna fick man trängas en aning. Men Fredrik och Ronny stod stilla vid vagnen så gick jag runt och plockade på mig allt vi skulle ha. Så nu är alla julklappar till alla barnen klara ska köpa lite mer till Leo sen. Köpte även födelsedagspresent till Cilla så är det också klart. Leo fick en massa kläder. Lite skillnad i pris mot inne i stan. T ex köpte vi en massa kläder till Emma i julklapp vi skulle handla för ca 200 och vi fick då; 2 t-shirtar, 2 mjukbyxor, 1 par mjuka jeans, 1 fin blus, 1 body och 2 par strumpor för under 200 =) Det är inte dåligt. Leo fick också en massa nya kläder och så kunde jag inte låta bli att handla till Ann-Sofies bebis som kommer i Mars =) Och så blev det lite andra nödvändigheter till hemmet. Det hela slutade på 2500. Och då va våran kundvagn överfull med saker! Vi satte oss i bilen och körde hem vid kvart över tolv. Vi stannade i Värnamo och åt lite.
När vi kom hem gick vi ner me alla julklappar i källaren så att Leo inte skulle se dom. Sen åkte vi ut och hämtade Leo. Efter det åkte vi in till stan för att gå på julskyltning med Simon och Veronika. Va väldigt trevligt. Vi åkte hem igen vid tjugo över sex. När vi kom hem blev det en massa bus och gos. Så det va en fullspäckad dag för oss igår men det va väldigt roligt.

Leo har sovir så dåligt inatt. Har fått gå runt med honom halv natten och vagga honom som en bebis.. Skit jobbigt men det får väl gå. Vi kom nyss hem va och handlade hem allt som behövdes här hemma. Så nu är det fullt i kylskåt och skafferi ige =) Köpte även blöjor och toapapper så har man det gjort också! Nu ska jag och Leo äta llite sen ska vi åka till Anna. Är hemma igen lagom till att Fredrik kommer hem! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0