4 Mars 2009

Igår va jag inne i stan en runda. Fredrik släppte av oss vid Baby&Kids. Där jag köpte ett regnskydd. Fick bli det gula fula tills nästa månad eller något. Huvudsaken är ju att jag kan gå ut! Sen gick jag upp till Maxi. Hittade lite böcker till Leo på Maxis bokrea =) Blev han jätte glad för =) Hittade även ett par byxor på hm till honom! Så tråkigt nu när han gått upp till storlek 86. Inte dom där söta bebiskläderna längre utan lite mer pojkkläder! Men det är ju tur att han växer =) När vi va på bvc förra veckan sa hon ju att han inte va som en 8 månaders bebis utan mer som en 10-11 =) Stor och duktig kille har jag =) Igår tog han även 2 steg till =) Så nu är det nog på g..

För någon vecka sedan lärde han sig att när man ligger på mage kan man sätta sig upp. Och så reser han sig mot allt men det har han gjort länge nu. Vad gör han mer? "Pratar" har han börjat göra jätte mycket. Han har annars bara suttit helt tyst men nu "pratar" han med sina leksaker, han vinkar hej och hejdå men det har han gjort i 3 månader =) Och nu så ställer han sig även mot tvhyllan och stänga av tvn! Eller byta kanal eller höja till högsta volym så han blir livrädd. 

Idag ska jag sätta spärrar på lådor och skåp. Han öppnar och drar ut allt. Och i handduksskåpet vill jag inte att han är för han drar ut all den rena tvätten på golvet. Så det ska jag fixa med idag. Ska även gå en runda. Alexandra kommer tyvärr inte idag! Hon skulle nog komma imorgon istället. Fredrik skulle nog inte ta någon middag idag utan han skulle sluta en timme tidiagre istället. Så då kommer han vid tre ungefär.

Vad vi ska göra resten av veckan :

Idag: Städa lite, sätta dit spärrar på lådor och skåp och så ska vi gå en runda.
Imorgon: Alexandra kommer nog en runda ska även gå en runda. Tvätta på kvällen.
Fredag: Ta det lugnt va jag vet!
Lördag: Först till Vislanda en runda till mamma och dom sen på kvällen ska vi på 50 års kalas =)
Söndag: Jag ska väl gå en runda och Fredrik kommer nog ligga bakfull hela dagen =)

Ja det är väl lite av det vi ska göra! Nu ska jag gå och lägga mig på golvet och leka med min lilla älskling!

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0