20 Augusti 2009

Igår va jag inne på sjukhuset med Leo. Kom till allergimottagingen vid halv tio men hade tid vid tio. Men kom in redan vid fem över halv tio. Pratade lite och sen tog dom ett pricktest på Leo. Så duktig är han min lilla älskling. Skrek bara lite när dom stack honom. Resultatet kom 15 minuter senare och det visade att han är lite allergisk mot pälsdjur =( Men inte så vi behövde göra oss av med Ozzy. Vi ska bara se till att dammsuga 2 gånger om dagen (nu när han fäller så mycket annars 1 gång om dagen) och se till att byta sängkläder i Leos säng ofta. Helst 3 gånger i veckan. Och se till så att Ozzy inte ligger på hans kudde och täcke och kläder. Mycket at hålla reda på nu. Men men man vänjer väl sig. Läkaren sa även att om vi har tur kanske det växer bort men har vi otur så kan det bli värre. Skulle prata lite mer om 3 månader.
Efter vi va klara där uppe vid ca tio gick vi ner till cafeterian och åt en fralla. Sen gick vi till bussen så vi hann med tio i elva bussen. Och gratis åkte vi också, både dit och hem =)

Leo somande på bussen så när vi kom till Rottne gick jag hem och hämtade hunden och gick en runda så Leo skulle få sova lite i vagnen. han sov i lite över en timme sen åt vi mat. Och sedan blev det dagis mellan 13-15. Han är så duktig. Och det tycker odm på dagis också.

Idag vaknade han vid typ halv sju fick lite välling och sen va det full rulle =) Vid tjugo över åtta gjorde vi oss klara för att gå till dagis. Gick och lämnade honom och sen gick jag hem och städade. Så nu är det rent igen. Jag kommer ha dammsugningen på förmiddagen och Fredrik på kvällen!
Hämtade Leo vid elva gick till affären och sen hem och åt middag. Leo somnade vid tolv och sover fortfarande =) Han är trött efter ha varit på dagis och busat =)

Imorgon är det dagis igen mellan 13-15. Sen ska vi till Vislanda och sova där. Fredrik ska dricka med några kompisar i moheda. På lördag ska vi nog in till stan en runda om Fredrik inte mår allt för dåligt..
På söndag kanske jag ska iväg mellan 10-16 vet inte ännu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är väl självklart att man gör sig av med sin hund om man har allergiska barn...............

2009-08-20 @ 14:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0