26 April 2009

Igår så vaknade jag med hög feber och ont i hals, öron och bihålerna. Så jag ringde in till jourläkarcentralen ja kom mellan 11-12 sa hon till mig. Jag va där inne vid fem i elva. Vid klockan tio över ett hjälpte dom mig. Jag va där inne i 2½ jävla timme.... Alla som kom med barn gick före. Plus att alla som hade det värre än mig gick före. Till slut så fick jag säga till i receptionen att jag hade faktiskt skit ont. Så då fick jag hjälp lite snabbare. Dom kom i alla fall fram till att jag hade början på öroninflammation i båda öronen bihålsinflammation på båda sidor och röd och svullen i halsen. Men som tur va inget som smittar! Så Leo skulle inte få det och det är ju skönt =) Hon skrev i alla fall ut nasonex och kåvepenin så nu sk aman gå på medicin i två veckor.. Jaja kan ju hoppas man blir frisk någon gång i alla fall. Vi åkte ut till Ormesberga efter vi va klara där. Fick mat men jag va inte ett dugg hungrig jag gick upp och la mig att vila istället. Sov i ungefär 30-45 minuter. Vaknade och mådde mycket bättre.
Vi sa att vi skulle vara hos Simon och grilla på kvällen och då ville Mia och Crister ha Leo till idag så det fick dom. Vi åkte hem och fixade oss och handlade det som behövdes. Va ute hos Simon vid sju ungefär. Det va jag, Fredrik, Ronny, Stenemo, Maja, Robban, Simon, Janni, Mattias, Anna, Emelie, Jesper och Rebecka. Även Nina, Crisse, Tom, Frida och Stefan kom en runda. Va i alla fall en mycket trevlig kväll med mycket skratt =) Va hemma vid ett och då blev det sängen direkt.
Vaknade vid tio över åtta och har ont i hela kroppen igen. Så idag ska jag bara va hemma och vila upp mig. Fredrik får fan ta hand om Leo idag. Det gjorde han inte igår även fast han visste att jag mådde skit så idag får han faktiskt göra det. Jag funderar på om man skulle göra egna pizzor ikväll eller om vi ska äta tacos. Fast det beror ju på om Ronnt och alla dom kommer.

Nähe nu ska jag lägga mig på soffan och glo på tv en stund. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0