2 November 2009

Oj va tiden springer iväg! Redan November. Det betyder att jag snart fyller år =) Om 20 dagar =)

I fredags kom provsvaren. Jag har inte svininfluensan! Fast det trodde ju jag inte heller. Idag mår jag i alla fall mycket bättre. Lite hosta men annars är det bra! Idag är sista dagen med ögondropparna!

Kanske ska berätta lite om vad som hänt i helgen!

I fredags städade jag på dagen och när Fredrik kom hem handlade vi lite. Sen satte vi igång med maten vid sju. Blev krämig potatisgratäng, fläsfilé i creme fraiche sås, grön sallad och frallor till det. Vid åtta kom våra gäster Simon och Veronika. Åt lite och tittade på film. Maten fick väldigt högt betyg av Simon och Veronika =) Även Fredrik höll med om att det va gott =)
Efter det gjorde jag klart efterrätten (Den hade jag gjort det mesta av på eftermiddagen). Blev chokladmousse med chokladbitar i och grädde till det. Simon och Veronika hade köpt med sig dip, gurka och morötter så vi dippade även lite grönsaker.
Simon och Veronika åkte vid kvart i ett och då gick vi och la oss.

Lördagen vaknade Leo vid tio över sju. Fredrik dteg upp med honom och jag sov till klockan halv nio. Vi skulle åkt till Ormesberga men Mia hade fått magsjukan så Fredrik åkte dit och skruvade med traktorn jag och Leo va hemma och fixade lite. Fredrik om hem vid halv tre tiden. Vir åt lite mat sen åkte vi till Grimslöv till kyrkan för att sätta ljus hos mormor.
När vi ändå va där så åkte vi till Simon. Jag hade ju inte sett hur det blev med det han byggt till och det blir nog väldigt bra när det är färdigt. Va där till sex sen åkte vi hem.
Fredrik, jag och Leo hade det lite mysigt och tittade på film. När Leo somnade blev det 2 skräck filmer. Kom i säng vid tolv tror jag.

Igår vaknade Leo vid tjugo i sex men det va ju ingen som va sådär sugen på att stiga upp men jag gick upp och gjorde välling till honom. Sen la jag honom i hans säng igen och jag la mig på en madrass på golvet jämte. Vi vaknade igen vid tjugo i tio =) Gud så skönt att få sova.
Vi åt lite frukost sen åkte vi till morfar. Mamma och ungarna kom också. Vi åkte runt och satte lite ljus på olika gravar. Sen blev det fika hos morfar. Jag hjälpte mamma med hästarna sen åkte vi hem. Stannade och handlade lite mat. Fick bli varma mackor till kvällsmat. Ronny va också här. Vi tittade på gossip girl och vem kan slå filip och fredrik. Sen blev det sängen.

Idag vaknade Leo vid kvart över sju. Han har inte varit vaken något inatt! Han brukar annars vakna 1-2 gånger för att han inte hittar nappen.
Nu ska vi äta lite frukt och sen ska vi gå ut en runda sen börja med lunchen. Idag blr det potatis, lax och sås för Leos del och för mig blir det lax med sallad till.
Ikväll ska vi tvätta. Annars ska vi inte hitta på så mycket mer idag!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Detni åt i fredags lät riktigt gott! Skulle man kunna få receptet på allt? Både maten och efterrätten? Kan ag bjuda mina svärföräldrar på i helgen!



Kram

2009-11-02 @ 12:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0