1 Mars 2010

Ja nu kanske jag har tid att skriva lite om våran helg!

I fredags så kom mamma och hämtae mig vid kvart över fyra tiden. Vi åkte in till stan och handlade lite. Först öb sen citygross och sist maxi. Vi va klara vid lite över åtta. Åkte ut till morfar för att ta in hästarna och sen till Alvesta för att hämta Sanna och Joel och sen till Vislanda. Vi kom hem till mamma och dom vid tio tiden. Plockade in allt det vi handlat på plats och sen satt vi och pratade lite. Gick och la oss vid kvart i två.

På lördagen vaknar jag av att Lufsen kryper upp jämte mig i sängen vid åtta. Steg upp och busade lite med Kenny och Cilla. Vi gick och handlade lite som vi missat på fredagen och sen åt vi frukost. Sen satte vi fart och började städa. Vid tre tiden kom Fredrik och Leo. Jag upptäckte att Leo hade en röd prick vid munnen och likdant några på rumpan och baksidan av låret men tänkte inte mer på det utan trodde han ätit något. Vid fyra kom morfar, Nisse, Yvonne, Pontus, Birgit och Göte. Vi firade mamma lite och hon blev glad för presenterna tur det =)
Hon fick 800 kr i presentkort på lindex av mig, Fredrik, Leo, Sanna och Joel

Och sen fick hon av dom närmsta i släkten Anerland (alla utom Patrik och Jessica va med)
1500 kr i presentkort på IKEA
500 kr i presentkort på lindex
500 kr i presentkort på Akropolis
ca 250 kr i handen som hon får göra vad hon vill med

Tiden gick och jag bytte en blöja på Leo och upptäckte att dom röda prickarna blivit fler. Och även satt sig några fler i ansiktet och på händer och fötter. Mamma tittar på honom och tror att det kan vara vattkoppor på gång men va inte helt säker.
Vi tittade på melodifestivalen och sen åkte vi hem. Vi va hemma vid tio tiden och vi satte oss i soffan för att titta på tv men jag somnade.

Igår steg Fredrik upp med Leo vid lite över sju. Leo kom in och väckte mig vid halv nio. Jag tittade lite på hans prickar och såg att det va vätska i några av dom så då förstod vi att han har vattkoppor.
Vi va hemma hela dagen och myste. Ronny kom vid fem tiden vi tittade på luftslottet som sprängdes och bröllopsfotografen. Vi gick och la oss vid halv elva och jag somnade vid halv ett.

Idag väckte Leo mig vid halv åtta =) Vi har myst lite i soffan och jag ska snart diska för sen ska vi baka lite =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0