25 Januari 2010

I lördags va Ronny här hela dagen. Fredrik, Leo och Ronny va iväg en runda och tittade på lite maskiner. Jag fick ju inte gå ut ännu så jag fick sitta hemma =( När dom kom tillbaka tittade vi lite på tv och sen gjorde vi tacos. Vi tittade på 3 filmer. Ronny åkte vid halv tolv tiden. 

Igår sov Leo till lite över sju Fredrik steg upp och jag låg kvar till åtta sen steg jag upp och åt frukost med dom. Vid tio kom vi på att vi ville hitta på något i och med att jag äntligen kunde gå ut igen =) Så vi tittade runt lite på internet och beslöt oss för att åka till Kalmar. Mötte Ronny inne i växjö sen åkte vi. Kom till Kalmar vid halv två och började med att gå på giraffens köpcenter! Hittade en verktygslåda med plast verktyg till Leo. Sen åkte vi vidare till hans city där det blev en massa kläder shoppat och även en runda på ikea där vi hittade en liten byrå till Leo.
Vid lite i fem åkte vi från Kalmar då vi åkte ut till Östad till Ronnys syster med familj. Fick god fika och Leo och Linus lekte! Vi åkte hem vid åtta och va hemma vid nio. Blev sängen nästan direkt.

Idag sov Leo till kvart över åtta =) Vi steg upp och åt lite frukost sen satte vi igång att sätta ihop byrån vi köpte igår. Leo hjälpt till med sina nya verktyg =) Så nu har vi fixat lite här hemma. Satt in den stora byrån i vårat sovrum även skötbordet och så har vi satt allt på plats i Leos rum. Han blev nog nöjd med rummet för han satte igång att leka med en gång =)

Han somnade vid lite över ett helt själv i sin säng =) Han sover fortfarande men lär väl vakna snart!

Imorgon ska Leo till dagis och jag ska fixa lite här hemma!
På onsdag sak ajg till arbetsförmedlingen och Leo ska till dagis.
Vet inte ännu om vi åker till Vislanda på onsdag och stannar där tills fredag eller om vi åker dit på torsdag och är där tills fredag! Men vi åker nog dit på onsdag kan jag tro =)
Ska kanske träffa Dennis en runda då =) Ska bli trevligt!

På fredag kväll åker vi ut till Ormesberga och är där tills Leo somnat sen åker vi hem och packar våra saker.
På lördag morgon går vi ner till g&b och sätter oss i bussen med Fredriks jobbakompisar för att åka till ett okänt mål =) Vi kommer hem på söndag eftermiddag och då ska vi bara kasta in våra saker för att sedan åka direkt och hämta Leo!

Ja det va lite om våran vecka vet ju inte riktigt när jag skriver igen. Kanske imorogn kanske på onsdag =)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kolla in min blogg , du är med i en award där (:

2010-01-25 @ 17:16:09
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/
Postat av: Laura, mamma till Kasper

sv: Haha ja jag känner igen det där med försiktigheten :P Kasper kan vara sjukt försiktig i början för att sen få världens utbrott på färgen typ :P

Ja killar kan vara så otroligt trögtänkta när det gäller att dela på ansvaret på allt.. Min Fredrik är ju pappaledig nu men känns som att jag ändå sköter hushållet mest.



Mysigt och shoppa lite leksaker och kläder :)

2010-01-25 @ 18:38:54
URL: http://laurasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0