12 November 2009

Igår gick vi en runda när Fredrik kom hem från jobbet. Gick och handlade lite kex och ostar och en massa frukt. Så det åt vi till filmen the hills run red. Helt okej film men hatade slutet! Leo vaknade vid halv tio och bara skrek och skrek. Vi tog tempen på honom och han hade 38.1 så lite feber hade han. Han fick lite alvedon och sen somnade han igen!
Idag vaknade han vid tio i fem. Rensade hans näsa och så fick han nässpray och andas lite i inhalatorn. Han somnade igen vid kvart i sex tiden och vaknade vid kvart i nio. Jag ringde till dagis och sa att han inte kommer idag!
Så idag ska vi vara hemma och mysa!
Lite mycket mediciner för honom igen. Blir ju tyvärr så när Leo blir sjuk! Först då så får han ju 5ml alvedon mot febern och sen 2,5ml molipect mot hostan. Och sen så ska han andas 2*5 andetag av pulmicot och sen 1*5 airomir. Men det hjälper i alla fall. Så nu kan han vänta sig 2 veckors behandling med inhalatorn.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Ta det lugnt blir det väl mest! Måste diska sen. Se ska jag börja med maten vid lite i fyra. Idag blir det potatis, kokt lax, kall sås och grönsaker! Ska bli gott!

Den 28/11 blir det ullared för mig, Fredrik, Leo, Ronny & Sanna. Joel kanske skulle följa med också =) Ska bli mycket trevligt. För om jag räknat rätt så hoppas jag på att jag ska få betalt för 6 veckors arbetslöshet och inte 2 som jag fick förra månaden! Men vi får väl se. Det är ju a-kassan vi pratar om dom kan ju vara rätt dryga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0