4 Maj 2009

Jaha kanske dags att skriva något.. Tänker fortfarande på Emelie! Usch vad hemskt!!

I lördags när vi åkte till Grimslöv kräktes Leo upp all frukost. Tänkte inte mer på det sedan för han va ju jätte pigg. Vid middag vände allt och han kräktes igen! Och sen så blev han även väldigt dålig i magen! Jag ringde in till barnakuten för han sov nästan hela dagen. Och förklarade hur det va med honom. Dom sa att jag inte va den första som ringt in. Dom kallar det bakteriesjukan bara för att man inte är så noga med att kyla mat och dricka. Och det har vi ju inte gjort vi har ju haft en mugg med dricka som stått framme. Så det är därför! På kvällen åkte vi in till stan Sanna följde med oss. Va där inne och snackade med en massa folk =)

Igår så va Leo fortfarande inte okej. Igår åt han typ bara 2 dl gröt på hela dagen men han dricker ju det är huvudsaken. Men på kvällen så fick han jätte hög feber den låg på 39,9 han fick lite alvedon och då gick den ner till 38,6 Men ville inte försvinna helt och han somnade redan vid halv sju och sov till kvart i sex idag på morgonen.
När han vaknade idag tog jag honom och gav han lite gröt och en massa vatten. Det har han fått behålla i alla fall. Tog febern på honom och de låg på 38,9 han fick alvedon och nu ligger den på 37,6. Men jag ringde in till barnakuten och dom sa att jag skulle avvakta tills ikväll. Om han fortsätter vara så här trött och slö och inte vill äta och har hög feber kanske han behöver dropp =( Stackars min bebis.

Såg innan att hans fjärde tand har tittat fram nu =) Och den femte sitter precis under ytan så den spricker nog igenom vilken dag som helst!

Inatt har det regnat. Men det kunde faktiskt behövas lite regn nu.

Kommentarer
Postat av: tessan

Stackars Leo! Inte lätt att vara liten och må dåligt.

Hoppas att ni andra klarade er.

Kram

2009-05-04 @ 12:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0