6 Januari 2009

Igår så åkte vi till mamma vid halv ett. När vi kom dit så gick vi till pulkabacken. Leo åkte i bebispulkan :) Kenny & Cilla tyckte det va roligt i alla fall. Det tyckte nog dom stora barnen mamma, Peter & Sanna också :) Efter en stund frös Leo & Cilla jätte mycket så vi gick hem till mamma igen. Där drack vi varm choklad & kaffe. Sen åt vi lite. Sen vid halv åtta typ så åkte vi hem. Åkte till kyrkogården först. När vi kom in till stan kom vi på att vi glömt litte hos mamma. Så det va bara att vända och köra till vislanda igen. Va hemma nästan nio. Leo åt lite sen somnade han igen. Vi tittade på en serie som vi följer och sen gick vi och la oss.

Idag gick vi upp kvart i åtta sen gick vi och la oss vid nio igen och sov till tio över elva. Skönt! Sen åt Leo gröt och så tog vi på han alla ytterkläder och satte honom i vagnen och gick. Vi gick en runda som går upp till brittatorp och tillbaka. Den är nog 6-7 km. Men det va skönt. Nu har vi precis ätit potatisgratäng, fläskfilé, gurka och kokta morötter. Det va gott. Fredrik och Jonas skulle köra in till stan med grävmaskinerna nu. Ja imorgon börjar Fredrik jobba igen. Konstigt det kommer att kännas. Han har ju varit hemma i nästan 3 veckor.

Jag ska gå till affären och köpa ägg och jäst sen. Tänkte baka någon kaka och ett bröd ikväll. Jimmy kommer nog sen också. Ska tvätta snart. Här skulle även behövas städas.Men det får vänta tills Fredrik kommer hem.

Imorgon vet jag inte riktigt vad vi ska göra. Tänkte jag skulle höra med Linnéa om vi sk aut och gå någon dag. Ska även ringa och anmäla mig till step up. Och ringa till Rottne gym. Mitt nyårslöfte är att jag ska komma ner i min normla vikt till sommaren. Så nu är det hård träning som börjar nästa vecka. Step up 1 gång i veckan, Gymmet 3-5 gånger i veckan och ut och gå varje dag. Då måste jag ju gå ner i vikt.

Nähe nu ska jag försöka söva min trötta son.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0