23 Januari 2009

Idag sov vi till kvart i sju. Sen somnade vi igen vid klockan åtta. Va tvungna att stiga upp vid nio för vi skulle va på bvc vid tio. Så jag väckte Leo och klädde på honom kläder sen gav jag honom gröt. Vid tio i tio gick vi. Hon hade ett akutfall före mig så vi kom in vid tjugo över tio istället för tio. Pratade en massa om mat och så. Så nu ska jag börja laga egen mat till Leo. Lite lättare när man vet vad dom får äta och inte. Leo väger nu 10,72 kg och är 77cm lång. Min stora pojke :) Måste åka och köpa en innehjälm eller om mamma har en? Han har börjat resa sig mot saker. Och jag vill inte att han ramlar baklänges och slår i huvudet.

Vi har även hunnit med att handla. Så till lunch blir det idag lax, potatis och sås för oss. Även Leo :) Undrar om han äter det ? Till efterrätt ska han få lite banan med pressad apelsin och päron i. Han tycker ju inte om mosad banan men Anna-Lena(bvc läkaren) sa att man kunde ha i lite pressad apelsin, då brukar barn äta det. Det återstår väl och se.

Nu ska jag söva min älskling sen ska jag börja laga lite middag när han sovit i en kvart ungefär. Han sover oftast bara 30-45 minuter. Så maten blir färdig ganska lagom tills han vaknar.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0