17 December 2009 - Vislanda

Ja igår så åkte vi ju och handlade allt tills på lördag! All mat och lite kläder till mig =) Ska in till systemet imorgon och handla!
När vi kom hem igår plockade vi in allt i kylen och fixade lite annat.

Kom i säng sent igår runt elva-tolv tiden! Jag och Leo har en riktigt jobbig hosta som inte vill ge med sig och den blir värre så fort man lägger sig ned. Jag fick en riktigt jobbig hostattack precis när jag höll på att somna! Upp och drack tog mer hostmedicin och lite bafucin! Vid halv ett släppte det och jag hann precis somna om innan det va Leos tur! Han satte sig upp och hostade och hostade! Han fick lite vatten och det blev bättre. han la sig ner igen. Precis när jag hade somnat IGENhörde jag hur han började hosta och att det va helt slemmigt. Helt plötsligt hostar han så mycket så kräkreflexerna började! Och vad hände tror ni? Jo han kräktes upp allt slem och kvällsvällingen över mig. Mitt hår, mitt ansikte och armen. Fick upp Fredrik ur sängen och jag och Leo gick in i duschen! Under tiden vi var där inne bäddade Fredrik rent i sängen! Tur man har extra kuddar och täcken. Sen va jag klar vaken! Släckte lampan igen vid halv fyra! Trodde Leo skulle sova länge men så fel jag hade! klockan tio i åtta vaknade han jätte pigg! Jag va helt död men bara att se glad ut och stiga upp. 
Vi åt lite frukost och sen började vi koka julskinkan! När den va färdig gick vi till apoteket och affären! Sen åt vi lite och sen somnade Leo! Vid kvart i tre åkte vi till Vislanda och här sitter vi nu!
Jag passar Kenny och Cilla. Mamma och Sanna skulle köra Joel till Alvesta ochsen till hästarna och ge dom mat. När dom kommer ska vi dricka lite kaffe sen måste jag och leo tyvärr åka hem igen =( Ska tvätta mellan 19:00-22:00 måste ju tvätta upp alla täcken, kuddar och sängkläder! 
ska även göra lite gräddkola och om jag hinner ska jag göra lite apelsintryffel också! vi får se vad klockan säger =)

Imorgon hoppas jag på att Leo är på bra humör får då har vi en hel del att göra. Ska göra köttbullar, koka risgröt och ite olika sorters julgodis.

Längtar efter att det ska bli lördag =)=) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0