11 December 2009

Igår va vi på julfest på Leos dagis! Leo va tomte. Men han vägrade ha tomteluvan på sig =) Dom visade lite bildspel och sjöng lite sånger och sen va det fika och sen va det lek. Men fy va arg jag va!! Dom yngsta barnen på Leos avdelning (även Leo) vågade inte vara nere på golvet och leka utan satt i sina föräldrars knä. Varför? Jo för 4(fast bara 3 som va stökiga) andra barn på hans avdelning hade sina större syskon med sig och dom va någonstans mellan 4-7. Och det gör väl inget att dom va med. MEN då kan dom ju ta det lite lugnt! Dom sprang runt och sparkades och slogs och så hade dom omkull dom andra barnen! Och vad gör föräldrarna? INGENTING!! Hade det varit Leo som hållt på så då hade jag sagt till honom att om han inte kan ta det lugnt få han gå och sätta sig! Men dessa föräldrar sa INGENTING! Och så finns det en pojke på Leos avdelning (tror han är 3) som alltid sparkar och slår dom mindre barnen. Och igår när vi satt där så satt han på golvet och Leo gick runt lite då började denna pojk sparka på Leo så han föll omkull!! Och vad gjorde föräldrarna? INGENTING! Dom bara tittade på honom och LOG!! Det är väl för fan inget att se glad ut för! Hade det varit Leo hade jag tagit tag i honom och sagt till honom att så får man inte göra!
Då fick i alla fall jag nog! Så vi gick hem! Och det va visst inte bara jag som fick det! Träffade på en annan pojkes mamma när vi klädde på oss och hon sa "inte för att vara någon moral tant men säger man inte till sina barn om dom håller på såhär?" " jo det tycker jag med det va precis det jag reagerade på" svarade jag henne då!
Jag fattar inte vad det är med dagens föräldrar! Och dom här är då närmare 35! Och så säger dom att det är vi yngre som inte kan ta hand om våra barn!! Vi (i alla fall dom jag känner) lär ju i alla fall våra barn vad som är rätt och vad som är fel!
Inte konstigt att vissa barn är uppkäftiga redan när dom börjar skolan!

Eller har jag fel?
Hörde av mamma att dom hade samma problem när dom va på luciafirande på cillas dagis!

I alla fall när vi kom hem så myste vi i soffan lite och sen när Leo somnat slog jag in resten av julklapparna!

Idag vaknade Leo vid tio i sex. Steg upp med Fredrik men jag steg upp 5 minuter efter va inte ett dugg trött. Vi har tittat lite på tv och ätit frukost! Fick även Leo till att ta på sig tomtekläderna+luva och sitta stilla så jag kunde ta ett bra kort på honom så nu har jag skickat efter julkort. Hoppas dom kommer till tisdag-onsdag nästa vecka annars får alla dom när vi träffar dom =)

Idag står inte mycket på schemat! Sååå tråkigt. Vi får väl göra lite varm choklad och ta det och lite lussekatter och pepparkakor med oss och gå ut och gå en runda och fika upp vid skogsbacken =) Kan nog bli mysigt.  

Kommentarer
Postat av: Nicole - 18 år och ensamstående mamma till Thilian <3

fy fan vad surt :S

jag håller med dig helt och hållet !

2009-12-11 @ 17:09:02
URL: http://niicol3e.blogg.se/tillfallig/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0