3 Augusti 2009

I lördags va en helt undebar dag! Väldigt trevligt och perfekt väder. När vi kom hem vid halv åtta åkte vi och hämtade Leo direkt. Sen satt vi hemma och tog det lugnt. Mamma kom och hämtade Sanna som sov här mellan fredag och lördag för att kunna följa med oss till Mantorp. 

Igår åkte vi till Svedala (ligger lite utanför Malmö) vid klockan kvart i nio på morgonen. Åkte och tittade på en bil som vi köpt =) Ska hämta den på lördag! På vägen hem stannade vi till i Osby och gick in på brio lekoseum. Gud va Leo älskade det =) Tittade på alla lekasakerna och lekte lite. Gick även ner till tomtarna men det tyckte Leo va vi läskigt. Är ju ganska mörkt där nere. Han skrek inte men han höll väldigt hårt i Fredrik =) Efter det gick vi in på en mysig bistro och åt. Jag åt en tonfisksallad och Fredrik en räksallad. Leo hade ne burkmat som han åt lite av och så åt han av våran mat. När vi körde förbi Älmhult började Leo hosta jätte mycket (han har varit förkyld sedan i fredags) och gnälla. Vi stannade till och fick ge han lite alvedon och ventoline. Men det hjälpte inte så mycket. Vi åkte till stranden som ligger nära Fredrik föräldras hus. Där va Mia, Crister, Sara, Oskar, Adam, Jenny, Andreas, Anna och Erik.
Efter typ en kvart på stranden ringde jag till barnakuten för då hade Leo det jätte tungt att andas. Dom bad oss komma in vid halv sex kvart i sex tiden. Jenny körde in mig och Leo vid fem. Inne på sjukhuset fick han inhalera några gånger och sedan fick vi en tid till idag och så fick viu åka hem. Natten sov han jätte bra.

Idag vaknade Leo när Fredriks klocka ringde vid kvart isex. Fredrik steg upp med honom. Vid halv sju körde Fredrik till jobbet och jag fick stiga upp. Men vi gick och la oss igen vid kvart över sju och sov till halv tio =) Skönt! Nu på förmiddagen har vi ätit frukost, diskat och plockat undan lite. Nu ska jag packa hans väska så jag får med allt in till sjukhuset. Ska vara där inne vid klockan två men ska hinna hämta alla saker på apoteket. Ska hämta ut vortex (inhalationshjälpmedel), pulmicort (inhalationspulver) och airomir (inhalationspulver. Kommer kosta ca 800 kronor. Men det är han värd min lilla fis.
Bara han blir frisk. Dom har ju konstaterat att han har infektions astma nu! Så nu ska han få en inhalator och ha hemma.

Bilder från brio lekoseum och den nya bilen kommer snart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0